- Świadczenie wychowawcze 500 plus
- Dobry start 300 plus
- Dodatki mieszkaniowe, energetyczne
- Pomoc społeczna
- Świadczenia rodzinne i opiekuńcze
- Fundusz alimentacyjny
- Piecza zastępcza
- Pomoc osobom niepełnosprawnym
- Orzekanie o niepełnosprawności
- Karta parkingowa
- Program Za życiem
- Pomoc dla seniorów
- Pomoc dla kombatantów
- Wspieranie rodziny
- Przemoc i kryzys w rodzinie
- Pomoc osobom bezdomnym
- Pomoc osobom uzależnionym
- Aktywizacja zawodowa
- Ochrona zdrowia psychicznego
- Poradnictwo prawne
- Mediacje
- Poradnictwo psychologiczne i pedagogiczne
- Projekty unijne
- Ochrona danych osobowych
- Terminy wypłat
Program "Dobry start"
Rządowy program Dobry start to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny niezależnie od kryterium dochodowego. Jeżeli chcesz dołączyć do Programu i skorzystać z jednorazowego świadczenia w wysokości 300 zł złóż odpowiedni wniosek.
Wniosek możesz złożyć w następującej formie:
- elektronicznej - od 1 lipca do 30 listopada
- tradycyjnej (papierowej) - od 1 sierpnia do 30 listopada
Ważne! Wnioski złożone po 30 listopada danego roku pozostawia się bez rozpatrzenia.
UWAGA! Ważna informacja dla osób usamodzielnianych oraz osób ubiegających się o świadczenia na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej.
Wnioski o przyznanie świadczenia Dobry Start dla osób usamodzielnianych oraz na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej można składać jedynie w formie tradycyjnej (osobiście lub drogą pocztową). Szczegółowe zasady przyznawania świadczeń dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej znajdziesz w sekcji znajdującej się poniżej.
Jeżeli składasz wniosek elektronicznie, wejdź na stronę swojego Banku i dowiedz się, w jaki sposób złożyć wniosek z rządowego programu
Dobry start za pomocą bankowości elektronicznej
Jeśli posiadasz certyfikowany podpis elektroniczny lub bezpłatny podpis zaufany możesz również złożyć wniosek elektronicznie za pośrednictwem portalu Emp@tia.
oraz portalu PUE ZUS
Kto może podpisać dokument za pomocą podpisu zaufanego?
Każdy, kto ma profil zaufany możesz podpisać wniosek podpisem zaufany. Bezpłatny profil zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online między innymi za pośrednictwem swojego konta bankowego całodobowo przez 7 dni w tygodniu, o ile zapewnia taką możliwość.
KROK 1: W systemie bankowości elektronicznej swojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego
KROK 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na swój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta
Wnioski możesz wysłać za pośrednictwem poczty na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jagiellońska 17, 40-032 Katowice
z dopiskiem „Dobry start”
Jeśli nie masz możliwości złożenia wniosku w formie elektronicznej, możesz również udać się do jednego z poniższych Terenowych Punktów Pomocy Społecznej w Katowicach:
- TPPS nr 1 ul. Andrzeja 10, tel. 32 251 60 99
- TPPS nr 2 ul. Warszawska 42, tel. 32 253 77 30
- TPPS nr 3 ul. Oblatów 24 , tel. 32 258 07 09
- TPPS nr 4 ul. Gliwicka 96, tel. 32 353 02 78
- TPPS nr 5 ul. Dębowa 16, tel. 32 254 70 61
- TPPS nr 6 ul. Czecha 2, tel. 32 209 00 23
- TPPS nr 7 ul. Świdnicka 35a, tel. 32 252 56 35
- TPPS nr 8 ul. Łętowskiego 6a, tel. 32 206 15 68
- TPPS nr 9 ul. Krakowska 138, tel. 32 255 35 67
- TPPS nr 10 ul. Krakowska 138, tel. 32 256 80 39
Informację wytworzył:
Joanna Piotrowska
Data wytworzenia informacji:
5.06.2018
Osoba odpowiedzialna za treść:
Sylwia Bochenek
Ostatnia modyfikacja:
Joanna Piotrowska (27.09.2019 - 15:22)