Program "Dobry start"

Rządowy program Dobry start to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny niezależnie od kryterium dochodowego. Jeżeli chcesz dołączyć do Programu i skorzystać z jednorazowego świadczenia w wysokości 300 zł złóż odpowiedni wniosek.

 

Wniosek możesz złożyć w następującej formie:

  • elektronicznej -  od 1 lipca do 30 listopada
  • tradycyjnej (papierowej) - od 1 sierpnia do 30 listopada

 

Ważne! Wnioski złożone po 30 listopada danego roku pozostawia się bez rozpatrzenia.

 

UWAGA! Ważna informacja dla osób usamodzielnianych oraz osób ubiegających się o świadczenia na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej.

Wnioski o przyznanie świadczenia Dobry Start dla osób usamodzielnianych oraz na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej można składać jedynie w formie tradycyjnej (osobiście lub drogą pocztową). Szczegółowe zasady przyznawania świadczeń dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej znajdziesz w sekcji znajdującej się poniżej.

 

Zanim złożysz wniosek elektroniczny zapoznaj się z przysługującymi prawami w zakresie ochrony danych osobowych RODO

 

Jeżeli składasz wniosek elektronicznie, wejdź na stronę swojego Banku i dowiedz się, w jaki sposób złożyć wniosek z rządowego programu
„Dobry start” za pomocą bankowości elektronicznej

Bankowość elektroniczna

Jeśli posiadasz certyfikowany podpis elektroniczny lub bezpłatny podpis zaufany możesz również złożyć wniosek elektronicznie za pośrednictwem portalu Emp@tia.

Tu złozysz wniosek Dobry strat za pośrednictwem portalu informacyjno usługowego Emp@tia(serwis zewnętrzny)

   

 

 

 

oraz portalu PUE ZUS

logo portalu ZUS
 

 

Kto może podpisać dokument za pomocą podpisu zaufanego ?

Każdy, kto ma profil zaufany możesz podpisać wniosek podpisem zaufany. Bezpłatny profil zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online między innymi za pośrednictwem swojego konta bankowego 24h/7 dni w tygodniu, o ile zapewnia taką możliwość.

KROK 1: W systemie bankowości elektronicznej swojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego
KROK 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na swój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta

Tu dowiesz się więcej w jaki sposób załatwiać sprawy urzędowe online za pośrednictwem podpisu zaufanego (serwis zewnętrzny)

 

Wnioski możesz wysłać za pośrednictwem poczty na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jagiellońska 17, 40-032 Katowice
z dopiskiem „Dobry start”

Jeśli nie masz możliwości złożenia wniosku w formie elektronicznej, możesz również udać się do jednego z poniższych Terenowych Punktów Pomocy Społecznej w Katowicach:

  • TPPS NR 1, UL. ANDRZEJA 10,
  • TPPS NR 2, UL. WARSZAWSKA 42,
  • TPPS NR 3, UL. MISJONARZY OBLATÓW 24,
  • TPPS NR 4, UL. GLIWICKA 96,
  • TPPS NR 5, UL. DĘBOWA 16c,
  • TPPS NR 6, UL. CZECHA 2,
  • TPPS NR 7, UL. ŚWIDNICKA 35a,
  • TPPS NR 8, UL. ŁĘTOWSKIEGO 6a,
  • TPPS NR 9,10, UL. KRAKOWSKA 138.

Tutaj znajdziesz swój Terenowy Punkt Pomocy Społecznej.

Informację wytworzył: 
Joanna Piotrowska
Data wytworzenia informacji: 
5.06.2018
Osoba odpowiedzialna za treść: 
Sylwia Bochenek