Program "Dobry start"

Rządowy program Dobry start to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny niezależnie od kryterium dochodowego. Jeżeli chcesz dołączyć do Programu i skorzystać z jednorazowego świadczenia w wysokości 300 zł złóż odpowiedni wniosek.

 

Wniosek możesz złożyć w następującej formie:

  • elektronicznej -  od 1 lipca do 30 listopada
  • tradycyjnej (papierowej) - od 1 sierpnia do 30 listopada

 

Ważne! Wnioski złożone po 30 listopada danego roku pozostawia się bez rozpatrzenia.

 

UWAGA! Ważna informacja dla osób usamodzielnianych oraz osób ubiegających się o świadczenia na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej.

Wnioski o przyznanie świadczenia Dobry Start dla osób usamodzielnianych oraz na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej można składać jedynie w formie tradycyjnej (osobiście lub drogą pocztową). Szczegółowe zasady przyznawania świadczeń dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej znajdziesz w sekcji znajdującej się poniżej.

 

Zanim złożysz wniosek elektroniczny zapoznaj się z przysługującymi prawami w zakresie ochrony danych osobowych RODO

 

Jeżeli składasz wniosek elektronicznie, wejdź na stronę swojego Banku i dowiedz się, w jaki sposób złożyć wniosek z rządowego programu
Dobry start za pomocą bankowości elektronicznej

Grafika symbolizująca elektroniczne załatwianie sprawy przez bank

Jeśli posiadasz certyfikowany podpis elektroniczny lub bezpłatny podpis zaufany możesz również złożyć wniosek elektronicznie za pośrednictwem portalu Emp@tia.

Tu złozysz wniosek Dobry strat za pośrednictwem portalu informacyjno usługowego Emp@tia(serwis zewnętrzny)

   

 

 

 

oraz portalu PUE ZUS

logo portalu ZUS
 

 

Kto może podpisać dokument za pomocą podpisu zaufanego?

Każdy, kto ma profil zaufany możesz podpisać wniosek podpisem zaufany. Bezpłatny profil zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online między innymi za pośrednictwem swojego konta bankowego całodobowo przez 7 dni w tygodniu, o ile zapewnia taką możliwość.

KROK 1: W systemie bankowości elektronicznej swojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego
KROK 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na swój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta

Tu dowiesz się więcej w jaki sposób załatwiać sprawy urzędowe online za pośrednictwem podpisu zaufanego (serwis zewnętrzny)

 

Wnioski możesz wysłać za pośrednictwem poczty na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jagiellońska 17, 40-032 Katowice
z dopiskiem „Dobry start”

Jeśli nie masz możliwości złożenia wniosku w formie elektronicznej, możesz również udać się do jednego z poniższych Terenowych Punktów Pomocy Społecznej w Katowicach:

  • TPPS nr 1 ul. Andrzeja 10, tel. 32 251 60 99
  • TPPS nr 2 ul. Warszawska 42, tel. 32 253 77 30
  • TPPS nr 3 ul. Oblatów 24 , tel. 32 258 07 09
  • TPPS nr 4 ul. Gliwicka 96, tel. 32 353 02 78
  • TPPS nr 5 ul. Dębowa 16,  tel. 32 254 70 61
  • TPPS nr 6 ul. Czecha 2, tel. 32 209 00 23
  • TPPS nr 7 ul. Świdnicka 35a, tel. 32 252 56 35
  • TPPS nr 8 ul. Łętowskiego 6a, tel. 32 206 15 68
  • TPPS nr 9 ul. Krakowska 138, tel. 32 255 35 67
  • TPPS nr 10 ul. Krakowska 138,  tel. 32 256 80 39

Tutaj znajdziesz swój Terenowy Punkt Pomocy Społecznej.

Informację wytworzył: 
Joanna Piotrowska
Data wytworzenia informacji: 
5.06.2018
Osoba odpowiedzialna za treść: 
Sylwia Bochenek