Miejski System Powiadamiania Ratunkowego „Sygnał życia”

System kierowany jest do grupy osób starszych i niepełnosprawnych, które nie zawsze są w stanie porozumieć się z dyspozytorem przyjmującym zgłoszenia o zagrożeniu zdrowia lub życia i wezwać pomoc. Miejski System Powiadamiania Ratunkowego wymaga od uczestnika posiadania telefonu komórkowego lub stacjonarnego z przyciskami, w którym zostanie zaprogramowany numer alarmowy. W sytuacji zagrożenia wystarczy naciśnięcie przycisku, a dyspozytor w Wojewódzkim  Centrum Powiadamiania Ratunkowego uzyska informacje o konieczności udzielenia pomocy oraz dane osoby zgłaszającej.

W celu zarejestrowania się w bazie Systemu Powiadamiania Ratunkowego wypełnioną ankietę (dostępną w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej i u Pełnomocnika Prezydenta do Spraw Osób Niepełnosprawnych) mieszkańcy składają w Kancelarii Urzędu Miasta w godzinach pracy:

  • poniedziałek: 7:30 – 15:30
  • wtorek:  7:30 – 15:30
  • środa:  7:30 – 15:30
  • czwartek: 7:30 – 17:00
  • piątek:  7:30 – 14:00

lub wysyłają pocztą na adres Urzędu Miasta:

ul. Rynek 1

40-003 Katowice

 

Pracownicy socjalni MOPS docierają bezpośrednio do miejsca zamieszkania osób niepełnosprawnych, które mają problem z wypełnieniem ankiety lub jej złożeniem. Następnie informacje o nowych osobach zarejestrowanych w bazie są przekazywane do Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego.

 

Pliki do pobrania:

Ankieta (PDF 405,94 KB)

Ulotka „sygnał życia” (PDF 430,09 KB)

Informację wytworzył: 
Katarzyna Czernecka
Data wytworzenia informacji: 
28.07.2020
Osoba odpowiedzialna za treść: 
Agnieszka Dutka