Pomoc społeczna

Jeśli jesteś w trudnej sytuacji życiowej, z którą nie możesz sobie poradzić i potrzebujesz pomocy w postaci świadczenia z ustawy o pomocy społecznej możesz zgłosić się do Terenowego Punktu Pomocy Społecznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Katowicach i złożyć wniosek o pomoc (DOC, 38 KB)

 

TPPS nr 1 ul. Andrzeja 10, tel. 251 60 99

TPPS nr 2 ul. Warszawska 42, tel. 253 77 30

TPPS nr 3 ul. Oblatów 24 , tel. 258 07 09

TPPS nr 4 ul. Gliwicka 96, tel. 353 02 78

TPPS nr 5 ul. Dębowa 16,  tel. 254 70 61

TPPS nr 6 ul. Czecha 2, tel. 209 00 23

TPPS nr 7 ul. Świdnicka 35a, tel. 252 56 35

TPPS nr 8 ul. Łętowskiego 6a, tel. 206 15 68

TPPS nr 9 ul. Krakowska 138, tel. 255 35 67

TPPS nr 10 ul. Krakowska 138,  tel. 256 80 39

 

Pracownicy socjalni przyjmują;

poniedziałek 14:00 - 17:00

wtorek - piątek: 8:00 - 10:00 (oprócz środy)

 

W przypadku osób bezdomnych należy zgłosić się w Dziale ds. Osób Bezdomnych,ul. Morcinka 19a

Pracownicy socjalni DBD przyjmują:

poniedziałek 8:00 - 13:00
wtorek - piątek: 8:00 - 12:00 (oprócz środy)

 

Prawo do świadczeń pieniężnych przysługuje:

  • osobie samotnie gospodarującej, której dochód nie przekracza kwoty 701 złotych, zwanej kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej
  • osobie w rodzinie, w której dochód na osobę nie przekracza kwoty 528 złotych, zwanej kryterium dochodowym na osobę w rodzinie

przy jednoczesnym występowaniu co najmniej jednego z powodów wymienionych poniżej lub innych okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy społecznej:

  • sieroctwa
  • ubóstwa
  • bezdomności
  • bezrobocia
  • niepełnosprawności
  • długotrwałej lub ciężkiej choroby
  • przemocy w rodzinie
  • potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi
  • potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności
  • bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych
  • braku umiejętności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego
  • alkoholizmu lub narkomanii
  • zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej
  • klęski żywiołowej lub ekologicznej

po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego, w którym ustalana jest sytuacja osobista, rodzinna, dochodowa i majątkowa osób/rodzin, które złożyły wniosek o udzielenie pomocy. W przypadku osób korzystających ze stałych form pomocy aktualizację wywiadu sporządza się nie rzadziej niż co 6 miesięcy (mimo braku zmiany danych).

 

Szczegółowych informacje na temat  świadczeń z pomocy społecznej znajdują się w poniższych odnośnikach:

Informację wytworzył: 
Katarzyna Czernecka
Data wytworzenia informacji: 
3.04.2019
Osoba odpowiedzialna za treść: 
Agnieszka Dutka